Hoe kunnen we helpen?
USP
Een veel gebruikte term op het vlak van marketing is USP, ook wel Unique Selling Point. Kort gezegd is de USP datgene wat jouw product onderscheidt van de producten van je concurrenten.
Je zou kunnen zeggen dat wanneer je een nieuw product lanceert in een bepaalde markt je dus op zoek gaat naar wat jouw product onderscheidt van de producten die er al zijn. Denk bijvoorbeeld aan alcoholvrij Radler bier. Wanneer er alleen nog ‘gewoon’ Radler bier is dan is jouw product dus de eerste die ‘alcoholvrij’ is. Dat is dan jouw USP.
Welke plek heeft mijn USP op de website?
Jouw USP dient een centrale plek te krijgen op je website. Om die reden is het raadzaam om deze op je homepage in de banner (vaak een grote afbeelding onder het menu) te plaatsen. In veel gevallen zit daar ook nog een call-to-action aan gekoppeld. Om het voorbeeld van het alcoholvrije Radler bier er weer bij te halen: je zou dan een tekst kunnen plaatsen met die slaat op je USP (bijvoorbeeld ‘Geniet nu ook van alcoholvrij Radler bier’ met daarbij een knop ‘Ik wil graag alcoholvrij Radler bier proberen’).